almond blossom

almond blossom

domingo, 13 de febrero de 2011

Tracey Emin


Tracey Emin is one of my favorite artists. I discovered her by accident when I went to the CAC museum in Málaga one day without knowing which artist was exhibiting. I fell in love with her at once, bought the catalouge of the exhibition and now have all her works as screensavers on my computer, lol.

Tracey Emin es una de mis artistas favoritas. La descubrí por accidente un día que fuí a visitar el CAC (centro de arte contemporaneo) de Málaga sin saber de qué iba la exposición. Fue un flechazo, me compré el catalogo de la exhibición y busqué sus obras en google para usarlas como salvapantallas en el ordenador. ^_^


Esta es una de mis obras favoritas. Es dura pero femenina al mismo tiempo. Su dureza dulcificada me recuerda a la estética de Hole en sus primeros tiempos.
This is one of my favorite works, it's hard but still femenine. It reminds me a little of the early images of Hole.

Interior del album "pretty on the inside" de Hole.
Images from Hole's "pretty on the inside" album.

Flyer designed by courtney Love


Por otra parte, las obras que describen su traumático aborto me recuerdan al sufrimiento de Frida Khalo en cada uno de sus abortos.
The depictions of her abortion reminded me of Frida Khalo's works.


Tracey Emin: "My abortion"

Tracey Emin: "after my abortion"

Tracey Emin

Frida Khalo


One fascinating work is "My bed" an image of depression and self destruction.
"My bed" es una de sus obras más conocidas y la imágen de la depresión autodestructiva



She also works with neons//tb ha hecho obras usando luces de neon:



But for me her most important works are her patchworks, I love them!
Pero las obras que más me gustan son sus patchworks, me encantan!




3 comentarios: